inlägg om mitt löshår

Löshåret jag har köpt (och inte använt ännu, eller jo hemma) har jag inte satt i håret med limm eller flätor.  Med den metoden jag anävnder kan man ta in och ut håret när man vill, vilket underlättar enormt när du tex ska duscha eller sova. Men håret går iaf att köpa på Taj Mahal som ligger i T-centralen på drottninggatan. Om man går från Åhlens city så fortsätter man bara rakt upp tills man ser affären. Håret där är äkta men man kan även köpa oäkta, men det kan man ju tex inte platta eller locka. Min färg är en 5a och det visste jag eftersom att det var andra gången jag köpte hår där, men vet man inte vilken färg man har så hjälper dom en där. Håret finns i olika längder, men man får prova sig fram och hålla håret mot sitt eget hår (gnugga gärna in håret i varandra). Tänk då på att om man har klämmor som jag har, så sätter man löshåret vändigt långt ner.

  

På bilden till höger så har jag inte fixat håret så det ser väldigt overkligt ut, men antingen så kan man platta sitt eget hår eller så fixar man till det andra håret.
Tänk på att tuppera den delen av håret som du ska sätta fast klämman i. När du ska sätta i håret i klämman så syr du fast håret, det finns hål på klämmorna där det visar vart du ska sy. Du ska ha 4 klämmor och en förpackning löshår, tillsammans blir det ca 530 kr. Du mäter ditt huvud med håret, alltså sätter du håret mot baksidan av ditt huvud  och när du mätt klart så viker du håret dubbelt så att det blir dubbelt så långt, sedan lägger du ihop det så att du viker det dubbelt och så syr du, du ska ha en kortare och en längre "remsa" med hår.



När du sedan ska sätta i håret så sätt den första "remsan" så långt ner du kan, men det måste vara lite hår under, men ytterst lite. Sedan tar du den andra "remsan" och sätter den lite högre upp, och som jag skrev innan, glöm inte att tuppera håret där du ska sätta fast dom. Sedan är det bara att lägga ditt eget hår över och så är det klar. Styla håret som du vill ha det. Och om du vill ha det uppsatt, så sätt klämmorna lite högre upp, upp och ner.

Carro: om du inte förstår eller har några frågor så är min msn/mail [email protected]

.
Postat av: fröken montana

Haha, men ändå. Melrose är så ... grr! :p Man vill döda henne. ;D

Postat av: natalie

jag ska också köpa hårförlägningar snart.

2007-05-14 @ 16:41:05
URL: http://nataliestankar.blogg.se
Postat av: carro

Okej. tack så jätte mycket för inlägget. Det verkar som om jag förstår men det låter även rätt så jobbigt och värst händig är jag då inte :p men jag ska funda på saken så kanske det blir att jag köper hår i veckan , tack så mkt !pusskram carro

2007-05-14 @ 18:00:33
Postat av: Carolina

hej michaela, ville bara säga att du verkar vara en skit mysig brud :) och att din blogg är så härlig att läsa hehe. plus att det du skrev om löshåret var perfekt för mig at läsa, jag har nämligen löshår nu fast med microringar(sliter såå mkt) ditt låter mkt bättre ;)

2007-06-12 @ 10:41:36

Nå, vad har du på hjärtat? :)

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback