dödsstraff? och barnfotboll!

har just vart och kollat på Evelinas match, dom vann med 4-2, härligt! En sak som hände på matchen var att en av flickorna som spelade i Evelinas lag struntade helt i matchen (när hon var på planen) och stod och "lekte" med sina händer, pappa sa att han hade nog bytt ut henne om han var tränare, men jag tyckte nog att hon skulle få vara kvar på planen, dom är ju bara 8 år. Vad skulle du gjort?

Jag har börjat tänka på dödsstraff, och om vi borde införa det här i Sverige. Jag har kommit fram till att jag inte riktigt vet vart jag står i den frågan, visst tycker jag att om någon har gjort något så grovt som att ha våldtagit ett barn eller mördat någon med mening så tycker jag inte att den personen har rätt att leva. Men det är ju inte rätt att döda någon för det, för då är man ju lika dum, eller? På livskunskapen pratade vi förut om att man skulle skära av snoppen på våldtäktsmän men då sa en tjej att våldtäktsmän vill känna att dom har övertaget och har dom ingen snopp att stoppa in så stoppar dom in något annat, jag undrar om det stämmer? att dom gör sånt bara för att känna sig överlägsna eller om dom är riktigt kåta :/ Usch, igentligen vill jag inte tänka på det, och förlåt om det är någon av er som råkat ut för en våldtäkt eller liknande och inte skulle vilja ha läst detta!

Men vad tycker ni andra om dödsstraff?

.
Postat av: Anna

Jag vet inte riktigt heller. Vissa brott är så grova så att dom nästan skulle förtjäna dig, men jag tycker nog att alla förtjänar en andra chans, kanske låter dumt men. Plus att om dom får dödstraff hinner dom inte lida lika länge å inte heller ångra sig.

Postat av: Maria

jag vet heller inte vart jag står. Visst tycker jag att vissa kan förtjäna döden, men ibland tycker jag att döden kan vara ett för lindrigt straff. De förtjänar att må dåligt.

2007-05-02 @ 20:01:02
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Blogglösa Camilla

Vilken fin blogg du har!

2007-05-02 @ 20:27:42
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se
Postat av: Matilda

bra skrivet,

2007-05-02 @ 20:43:43
URL: http://miliz.blogg.se
Postat av: Amandaa

man kan köpa den lite var som stans, men dessa hittade jag på asos.com :)

2007-05-02 @ 21:14:23
URL: http://amandiiz.blogg.se
Postat av: Anonym

Jaa, visst är det underbart´att kunna prata med sin mamma om allt :)

2007-05-02 @ 21:31:49
URL: http://sannibanni.blogg.se
Postat av: thowe

bytt ut henne, haha!

2007-05-02 @ 21:45:58
URL: http://thowes.blogg.se
Postat av: Jossan

Det där med fotbollen, jag skulle gjort som din pappa. Bytt ut henne. Okej att hon är ett barn, men hon är väl ändå där för att spela fotboll? Sen kan hon ju få komma in igen. Då ser man om hon kanske spelar då istället. Hon kanske inte ens tycker det är kul. Det verkade ju inte så i alla fall.

Och dödstraff borde inte finnas. Tror jag. Men som någon annan skrev. Det är för "snällt". Livstid fängelse ska det vara isåfall tycker jag. Eller något annat dom lider av. Fängelsena här i Sverige är ju trotts allt inte så jobbiga vad man förstår. Kanske något liknande i Prison Break istället! Något lidande.

2007-05-02 @ 21:55:32
Postat av: Saaaaaaaaaaaaandra =)

Dödstraff, vi alla blev till på ett enda sätt och var och en föddes på sin tid, därför tyckr jag att alla ska dö när den tiden kommer.
INGEN borde bestämma någons död.
sen förstår jag ifall nån skulle göra illa nån jag älskar, skulle jag vara i samma rum med den personen ensam skulle jag säkert hoppat på den. Men det handlar inte om det för sånt är mer personligt. men att sitta i rättsalen och diskutera att en person borde dö är fel.
Hellre höjja åren här i sverige för livstid fängelse.
om jag fick bestämma skulle jag välja att den skulle sitta inne tills den dog. hellre så ..

2007-05-04 @ 23:29:49

Nå, vad har du på hjärtat? :)

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback