kämpa på!

ikväll är det skiva, gud vad kul det ska bli. Är ledig från skolan idag så jag är hemma med syrran eftersom att hon är lite smått sjuk. Hon sitter och tittar på "kattbreven" och jag ska snart plugga lite.
Ska in till stan med Petter och köpa slips åt honom till balen, det är honom jag ska gå på balen med så vi måste matcha ;)

Jag har börjat tänka tillbaka på min skoltid och jag har kommit fram till att jag är väldigt, eller rättare sagt JÄVLIGT besviken på mig själv för att jag inte satsade mer. Pappa sa jämt till mig att "livet börjar efter gymnasiet, du kan festa och göra annat sen, ägna mycket tid åt skolan nu så blir livet bra sen". Varför lyssnade jag inte? Det är nu, nu när skolan snart är slut som jag känner att jag har som roligast, inte bara för att jag är 18 och kan gå ut, jag tycker inte ens om att gå ut, om jag inte är på jätte-dans-humör. Men det är liksom andra saker, som kompisar, pojkar mm, allt blir så mycket roligare nu. Så till er alla som fortfarande går i skolan, kämpa! Det kommer att löna sig, gör inte som jag och ångra er. Visst kan jag plugga upp mina betyg på komvux, men hur kul är det? Jag är på gränser till mer än 250 poäng IG och då får jag inget riktigt gymnasiebetyg utan ett dokument. Det betyder att jag MÅSTE plugga på komvux för att få söka vidare, vilket jag ifs inte vill ögra direkt efter, men jag vill ju såklart ha möjligheten senare. Så var inte dumma, kämpa som FAN! Då ångrar ni er inte, tro mig :)

.
Postat av: Karin

mm det är bra att kämpa ibland hehe, men bra att det finns lösningar annars också:)

Postat av: tjollahopp

hur många IG går du ut med? :/

2007-05-23 @ 22:25:54

Nå, vad har du på hjärtat? :)

Namn:
Komma ihåg dig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback